رایگان 🇩🇪پذیرش دانشگاه دولتی آلمان 🇩🇪 رایگان

noteyab

آموزش ترخیص پس از جراحی قلبی

آموزش ترخیص پس از جراحی قلبی

آموزش ترخیص پس از جراحی قلبی:
تغذیه:
ممکن است اشتهای شما خوب نباشد و چندین هفته طول بکشد تا اشتهای شما به حالت طبیعی برگرده که بهتر است در این مدت غذا با حجم کم و وعده بیشتر مصرف کنید . درماه اول برای بهبود سریع زخم از مواد غذایی غنی استفاده کنید و سپس از غذای کم نمک و کم چرب استفاده کنید .همچنین بیماران دیابتی رژیم دیابت خود رو حفظ کنند.
شاید بعد از عمل دچار یبوست شوید که جهت رفع آن میتوانید از میوه و سبزی ، کاهو و لوبیا و غذاهای پر فیبر استفاده کنید . البته در بیماریکه تعویض دریچه انجام داده و وارفارین مصرف میکنه با احتیاط مصرف شود.
سطح کلسترول خون را 4-6 هفته بعد از عمل و مجددا 2 ماه پس از آن چک و کنترل کنید همچنین وزن خود را در حد نرمال حفظ کنید.
فعالیت:
مهمترین و ساده ترین ورزش پیاده روی میباشد. هفته اول 3-4 مرتبه به مدت 5 دقیقه راه بروید. در هفته دوم 10 دقیقه و در هفته سوم به مدت 15 دقیقه راه بروید. در سه ماه اول از ورزش های سنگین مثل شنا و …. خودداری کنید .
ازپله میتوانید بالا بروید ولی در صورت خستگی ایستاده و استراحت کنید .
تا 6 هفته بعد از عمل از بلند کردن و هل دادن اجسام بیش از 5 کیلو خودداری کنید
بیمارانیکه عمل پیوند رگ انجام دادند تورم ساق پا طبیعی که بهتر با پوشیدن جوراب واریس به بهبود آن کمک کنند. ازخم کردن و کشیدگی زانو و چهار زانو نشستن خودداری کنید و شبها یک بالش زیر پا ها قرار دهید.
بعد از 4-6 هفته میتوانید باتوجه به شغل خود به فعالیت عادی برگردید. و همچنین میتوانید به صورت تفریحی رانندگی کنید ولی رانندگی حرفه ای بعد از 3 ماه مجاز هستید.
در صورتی که مسافرت میروید هر 2 ساعت دقایقی رو راه بروید .
مراقبت از زخم:
محل زخم روی پا و قفسه سینه خود را مرتب چک کنید در صورت قرمزی ، التهاب ، گرمی ، ترشح حتما به پزشک مراجعه کنید . از کشیدن لیف و مالیدن انواع لوسیونها و پمادهای مختلف روی زخم خودداری کنید . زخم شما نیاز به پانسمان ، بتادین، سرم یه هرچیز دیگری ندارد. از کندن زخم خوداری کنید . از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید
استحمام :
از آب ولرم استفاده کنید .سعی کنید هر روز حمام کنید. از آب و صابون یا شامپو بچه استفاده کنید . محل زخم را پس از حمام خشک کنید . از وان حمام استفاده نکنید . به مدت یک ماه از کشیدن لیف روی زخم خودداری کنید.
فعالیت جنسی:
زمانیکه بتونید یک یا دو طبقه رو بدون احساس ناراحتی بالا برید می توانید فعالیت جنسی خود را شروع کنید که حدودا 4 هفته پس از عمل میباشد .بهتر است در هنگام فشار روی دنده ها و قفسه سینه شما وارد نشود در صورتیکه دچار درد قفسه سینه بیش از 4-5 دقیقه همراه با تنگی نفس شدید دست از فعالیت بردارید و حتما با پزشک خود مشورت کنید.
در صورت بروز مشکلات زیر با پزشک خود تماس بگیرید:
افزایش وزن بیش از نیم تا یک کیلوگرم در روز یا طی دو روز متوال
تشدید تورم مچ پا یا درد ساق پا
تشدید تنگی نفس
ایجاد درد خنجری هنگام تنفس عمیق
افزایش دمای بدن بیش از 38 درجه دوبار در روز طی 24 ساعت
تداوم خون ریزی یا ترشح از محل زخم
بروز قرمزی یا گرمی اطراف زخم
خستگی شدید
حمله حاد تنفسی
درد پشت ساق پا
عفونت سیستم ادراری (تکرر ادرار ، سوزش ، ادرار خونی )
نحوه مصرف داروها:
بیشتر داروهای شما برای تنظیم فشار خون و ضربان قلب میباشد بنابراین قبل از مصرف داروها در صورتی که علائمی مانند ضعف و ، بیحالی ، سرگیجه یا تعریق داشتید ممکن است علائم افت فشار باشد بنابراین قبل از مصرف دارو فشار و ضربان قلب خود را کنترل کنید درصورتی که موارد بالا تکرار شد حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *